F A Q

  

                            FILOSOFIE VAN HET WITTE LUIK 

Het Witte Luik staat voor een totale sfeer ervaring. Het begint op de site, waarbij genoten kan worden van mooie foto's en leuke voorbeelden om inspiratie op te doen. Natuurlijk staan overal netjes de afmetingen en materiaalsoorten bij zodat u weet wat u kunt verwachten. De manier waarop de bestelling is verpakt, is wel een verrassing. Ook als u niet kiest voor de luxe kadoverpakking wordt gezorgd voor een feestje in de brievenbus. We gaan voor de glimlach op uw gezicht, ook al kunnen we die zelf niet zien. Die glimlach wordt weerspiegeld wanneer we enthousiaste mails ontvangen of een fijne reactie in het gastenboek. En daar gaan we voor. Dat dat lastig is voor klanten die met spoed een zending willen ontvangen voor een vergeten verjaardag of aanstaande fair is inherent aan de gekozen stijl. Best bijzonder in de 21e eeuw waarbij jakkeren de geaccepteerde levensstijl lijkt te zijn. Wij profileren ons met opzet niet met de slogan " vandaag besteld = morgen in huis". Onze kracht is sfeer en oog voor details en met deze aanpak zijn we gegroeid tot waar we nu zijn dus dat houden we met plezier en trots in ere.   

Hieronder vindt u de meest gestelde vragen over dit onderwerp nog eens op een rij. En natuurlijk andere voorkomende zaken die u kunnen bezig houden.

 visitekaartje.jpg

 

                                          VERWERKINGSTIJDEN    

 

  • Ik heb haast ivm een verjaardag / fair / bruiloft / geboorte / workshop / carnaval / vakantie / weekendje weg met vriendinnen / een opdracht van een klant / jubileum / enz. Kan het met spoed verzonden worden?

Veel klanten dragen voor hen zwaarwegende argumenten aan waarom hun bestelling met voorrang moet worden afgehandeld. Er wordt echter altijd verzonden op volgorde van binnenkomst betaling. Houdt u daarnaast aub rekening met een maximale levertijd van 10 werkdagen na de ontvangstbevestiging van de betaling. In de praktijk zijn we altijd sneller maar onvoorziene omstandigheden moeten wel worden ingecalculeerd. Zo komt u niet voor vervelende verrassingen te staan.

Wist u dat de wettelijke termijn 30 dagen is? Het Witte Luik voldoet hier ruim aan.

Het is natuurlijk altijd mogelijk om alvorens te bestellen even na te vragen of een bepaalde datum haalbaar zou kunnen zijn. Maar aangezien we afhankelijk zijn van de vervoerder en geen invloed hebben op hun prestaties kunnen volledige garanties niet gegeven worden. In ons mailverkeer schatten we de verwerkingstijden wel in, zodat u een beter beeld krijgt, maar er kunnen geen rechten aan ontleend worden. U kunt de aangeboden informatie gebruiken om te besluiten de bestelling toch maar niet te plaatsen. Mocht u zich vergissen en pas na het bestellen de levertijd beseffen, dan is annuleren altijd mogelijk. Alsnog vragen om spoed is niet effectief.

Te allen tijde geldt dat een tijdige bestelling + betaling veel zorgen kan voorkomen. Rekeninghoudend met de maximale verwerkingstermijn van Het Witte Luik en de vervoerder is 10 werkdagen na ontvangst betaling dus de marge die u aan moet houden als u met een belangrijke deadline werkt.

TIP: let op de homepage voor de actuele status. Tijdens vakanties kan wel besteld worden maar begint de verzending erna, op volgorde van betaling. Het kan zo druk zijn geweest, omdat we meestal de wachttijd compenseren met een leuke kortingsactie, dat u niet per definitie op de 1e dag na de vakantie direct aan de beurt bent. Dus het loont om direct te betalen. 

                                                     

​                                                 

                                               BEZORGTIJDEN  

  • Mijn bestelling is gisteren verzonden maar ik heb vandaag niets ontvangen. Is er iets misgegaan? 

Indien er iets aan onze kant zou zijn misgegaan, dan wordt u daar altijd van op de hoogte gesteld. Gelukkig is dit zelden nodig. Wanneer u een mail heeft ontvangen dat het pakje zal worden verzonden, dan gaat het ook onderweg. Let goed op de inhoud van de mail want hierin kan ook staan dat het in de komende 2 werkdagen zal worden aangeboden aan de vervoerder. 

Wanneer wij ter voorbereiding een barcode voor u aanvragen bij PostNl of DHL krijgt u een mail. Door middel van de Track&Trace code kunt u daarna de status van uw pakje volgen. Ziet u iets wat u verontrust, neemt u dan contact met ons op. 

Kijkt u nog eens bij de rubriek "levertijden" als u meer wilt lezen over dit onderwerp. 

 

  • Volgens de track&trace code is mijn brievenbuszending vanmorgen afgeleverd maar ik heb niets ontvangen !

Op het moment dat de brievenbuspost 's ochtends wordt meegegeven aan de postbode die die dag zal gaan bezorgen, wordt het pakje gelijk gescand. Er komt dan ten onrechte al op de website te staan dat het is afgeleverd met de nodige onrust tot gevolg voor de ontvanger die nog niets heeft. 

Vermoedelijk wordt het dan ook vanmiddag bij u afgeleverd.

PostNl wil schijnbaar niets aan dit proces veranderen omdat alleen pakketbezorgers een draagbare scanner bij zich hebben en de postbodes daar vooralsnog niet allemaal mee worden uitgerust.

Mocht het echter er morgen nog steeds niet zijn, wilt u dan dit bij ons melden? Dan gaan we contact opnemen met PostNL om uit te laten zoeken wat er is gebeurd met het pakje.

                                               

                                              BESTELLEN

 

  • Er gaat iets niet goed met het beeld, ik zie de homepage van de webwinkel maar half en kan de kolom met producten alleen vinden als ik met de navigatie helemaal naar links ga.

Het Witte Luik is "responsive" dus aangepast aan de moderne media (Smartphones, tablet, Ipad enz). Het halve beeld kan ontstaan als u met een pc naar de mobiele versie van de website kijkt. Wat u kunt doen, is de resolutie van het scherm hoger zetten of het is een kwestie van uitzoomen. Zet de zoomfunctie van uw pc niet hoger dan 100 %. 

Graag vernemen wij het als het u niet lukt of als u toch een algemene storing vermoedt. Bedankt voor uw moeite!

  • Kan ik even per mail bestellen want de winkelmand geeft aan dat ik nog niet aan het minimum bedrag van 5 euro ben. 

Er is een goede reden voor het minimum bestelbedrag. Er zijn vaste bankkosten en boekhoudkosten per bestelling, alsmede verpakkingsmateriaal zoals de envelop en beschermingsmiddelen, die verhoudingsgewijs duur zijn bij een kleine bestelling. Bij een bestelling onder de 5 euro lijden we dus verlies. De marges in deze winkel zijn klein, want we doen er alles aan om leuke prijsjes voor u te blijven neerzetten en dan moeten we om het bedrijf gezond te houden wel economisch verantwoord blijven werken.

Indien u al een bestelling heeft lopen en nog iets wilt toevoegen, dan is dat uiteraard wel mogelijk door middel van een mailtje. Is het boven de 5 euro, gebruik dan liever wel de website vanwege actuele voorraadinfo en wij zorgen daarna voor samenvoegen van de orders en correctie van de verzendkosten. Is de toevoeging onder de 5 euro, mail gerust.

 

  • Kan de bestelling ook opgehaald worden?

Nee, er is namelijk geen showroom of winkelpand verbonden aan Het Witte Luik.

U kunt wel om verzendkosten te besparen bestellingen gaan opsparen. De voorwaarde is daarbij dat u na het bestellen de artikelen direct betaalt. Wij slaan de spullen zorgvuldig voor u op in afwachting van het moment dat u aangeeft het totaal te willen ontvangen. Bij uw laatste toevoeging, berekenen wij de verzendkosten eenmalig erbij. Mocht u in de loop van het sparen afzien van levering dan ontvangt u 50 % van de betalingen retour. 

 

  • Kan ik via Ideal of Paypal of machtiging betalen? 

De enige mogelijkheid is vooralsnog vooruitbetaling per bank of giro. Zo houden we alle prijzen laag voor u ! 

Het mailadres van Het Witte Luik is niet gekoppeld aan een Paypal - account dus als u dit per abuis toch gebruikt dan loopt u het risico van Paypal weliswaar het bedrag retour te ontvangen maar onder aftrek van 2 maal kosten. Deze kosten zijn per transactie 0,35 euro + 3,4 % x bedrag.

 

  • Kunt u leveren aan andere landen dan Nederland ?

 

Verzending buiten Nederland en Belgie is niet meer automatisch mogelijk, excuses voor het ongemak. Vraagt u per mail naar de voorwaarden. 

Verzending naar Belgie kan alleen met pakketpost + track&trace-code. Brievenbuspost naar Belgie kan namelijk niet met barcode. Wellicht biedt Postnl dat in de toekomst wel aan. Enveloppen met alleen postzegels zijn een groot risico gebleken, er verdwijnt dan te veel. Dus hoe klein het bestelbedrag ook is en ongeacht de omvang van de artikelen, naar Belgie dus altijd pakketpost. U bent dan wel volledig beschermd tegen diefstal en beschadiging.

 

  • ​Wilt u kijken hoeveel gewicht mijn bestelling nu is, ik wil optimaal gebruik maken van de verzendkosten voor brievenbuspost zonder dat ik in het tarief voor pakketpost terecht kom.

Wanneer de bestelling al definitief is, kunnen we u daar helaas niet meer in helpen. Daarom adviseren wij u om tijdens het bestelproces de totalen in de gaten te houden. Er staat namelijk in de winkelmand keurig vermeld welke verzendkosten van toepassing zijn. U kunt op dat moment dus naar hartelust artikelen toevoegen en verwijderen en precies zien wat het effect is op de verzendkosten. Zodra u tevreden bent over het totaalbedrag, kunt u het bestelproces afronden.  

 

  • Het is toch onlogisch dat ik zelfs bij een kleine bestelling 3,95 euro aan verzendkosten kwijt ben? Het kan vast wel even met een postzegel.

Helaas heeft jarenlange ervaring ons geleerd dat relatief veel enveloppen "verdwijnen" derhalve zijn we integraal overgestapt op verzenden met een barcode. De kosten daarvan (PostNL) zijn 3,95 euro. De kosten van de envelop en beschermings- en verpakkingsmaterialen nemen wij voor onze rekening.

Wanneer u bij bericht bij de bestelling aangeeft dat u nadrukkelijk het risico van brievenbuspost zonder barcode op zich neemt en afziet van uw rechten als consument op grond van de Nederlandse en Europese Wetgeving, dan zijn we bereid om alleen de postzegels in rekening te brengen. U krijgt dan een aangepaste factuur. Mocht de envelop onverhoopt niet of beschadigd aankomen, dan is Het Witte Luik niet aansprakelijk en ontvangt u geen geld retour of vervangende artikelen.

Wellicht ten overvloede: accepteert u de gebruikelijke verzendkosten wel, dan bent u als consument beschermd tegen diefstal en beschadiging van de zending. Het Witte Luik is dan verantwoordelijk voor een oplossing in samenwerking met de vervoerder.

Tip: wist u trouwens dat u ook bestellingen kunt opsparen? U betaalt alleen de artikelen per keer en zodra u aangeeft het totaal opgespaarde te willen ontvangen, betaalt u eenmalig de verzendkosten. Dit kan aanzienlijk schelen.

 

  • ​​Ik ben met een bestelling bezig en er worden nu pakketkosten berekend maar ik wil wel graag dat het met brievenbuspost wordt verzonden. Ik schat zelf in dat het wel in een envelop past.

Het systeem reageert zowel op gewicht als op volume. Als er pakketpost is berekend dan is een of beide een probleem voor brievenbuspost. Sommige bestellingen zijn op het randje en dan kan er met wat passen en meten misschien toch wel een envelop van gemaakt worden. Wij hebben dan wel uw toestemming nodig om af te zien van beschermingsmaterialen bij uw bestelling. Houdt u er aub rekening mee dat het ook dan nog een dikke envelop zal zijn. U loopt dan altijd het risico dat de postbode het niet soepel door de brievenbus krijgt en weer meeneemt.  Het wordt niet opnieuw aangeboden (er is immers niet het tarief van pakketpost voor betaald) maar het gaat ook niet terug naar Het Witte Luik. Derhalve moet u bij de omzetting van pakket- naar brievenbuspost nadrukkelijk akkoord gaan met het extra risico en Het Witte Luik vrijwaren van elke vorm van aansprakelijkheid. U ziet daarmee af van consumentenrechten op grond van de Europese wetgeving (juni 2014). 

 

  •  Kan ik de vintage plaatjes ook in digitale vorm kopen? 

Nee dit is niet mogelijk. De oorzaak is gelegen in de wensen van de grafische ontwerpers die Het Witte Luik uiteraard respecteert. De plaatjes mogen in bewerkte vorm (kaarten) verkocht worden maar de digitale basis mag niet zonder bescherming op internet worden geplaatst dan wel doorgegeven / doorverkocht worden. Daarom staat (alleen op de site) het logo van Het Witte Luik er doorheen.  

Het is trouwens belangrijk om te beseffen dat u met een aankoop niet het auteursrecht van een afbeelding bemachtigt. Dit blijft altijd eigendom van de ontwerper. Het Witte Luik vraagt alleen een vergoeding voor productiekosten van de print.

  • Ik zie bij de voorraad kant/lint 60 stuks staan. Betekent dit dan 60 x 1 meter? 
  • Ik heb mijn bestelde meters kant wel aan elkaar nodig, lukt dit?

De voorraad wordt standaard uitgedrukt in stuks dus ook bij kant en lint. Maar er wordt in dat geval het aantal meters mee bedoeld en aan elkaar. Soms worden wij ook verrast doordat bij het afrollen van een spoel er een knip in het kant blijkt te zitten. Daarom is het verstandig om bij een groot aantal meters eerst even te overleggen.

Het is in ieder geval nimmer zo dat u allemaal losse meters krijgt. En indien wij kant in 2 delen leveren, dan krijgt u ter compensatie een meter gratis erbij.  

 

  • Zijn de sieraden en settings lood- en nikkelvrij? 

Wij hebben niet zelf de testmogelijkheden om de afgifte van stoffen aan de huid te controleren maar Het Witte Luik koopt alleen van leveranciers die aangeven dat hun producten lood- en nikkelvrij zijn. U mag er derhalve van uitgaan dat alle aangeboden artikelen voldoen aan de Nederlandse en Europese wetgeving op dit gebied.

 

 

                                                  KORTING

  • De kortingsactie is afgelopen maar kunt u toch een uitzondering voor mij maken? 

Wanneer een actie nog steeds geldt, is het geen probleem om een nieuwe orderbevestiging te sturen met alsnog de korting erin verwerkt. De bestelling moet dan wel zijn geplaatst gedurende de looptijd van de actie en nog niet zijn betaald. Is er wel al betaald dan wordt het verschil in de vorm van een tegoedbon teruggegeven.

 

  •  Als ik maar liefst 100 stuks bestel, kun je dan wat aan de prijs doen? 

We verkopen al artikelen vanaf 0,01 euro dus aantallen zeggen niet altijd iets. Houdt u vooral het totaalbedrag van uw bestelling in de gaten om te zien of u in aanmerking komt voor korting:

Vanaf 100 euro zijn de verzendkosten binnen Nederland gratis. Dit wordt door het systeem automatisch verrekend. (Kiest u als verzendoptie "aangetekend" dan is de grens 125 euro). Vanaf 150 euro zijn de verzendkosten via DHL gratis voor Belgie en vanaf 199 euro de verzendkosten via Postnl. 

Vanaf 200 euro mag u rekenen op een korting van 10 %. U kunt zelf de code "kwantum" invullen in de winkelmand. Ook zijn de gratis verzendkosten binnen Nederland dan nog steeds van toepassing. 

 

  • Ik wil uw artikelen gaan gebruiken om kaarten te maken voor het goede doel. Is het daarom mogelijk korting te ontvangen?

Helaas kunnen wij niet in financiele vorm iets voor u betekenen. Dagelijks komen er namelijk verzoeken binnen om een donatie, spullen, advertentie of korting voor het goede doel. De marges in deze winkel zijn al erg klein waar vrijwilligers en stichtingen ook van profiteren. Eventueel een selectie maken tussen de aanvragen wie dan wel te steunen is bijna een onmogelijke opgave want bestaat er vrijwilligerswerk of een goed doel dat niet mooi is? Op dit moment steunen we de Stichting Opkikker, de Dierenbescherming, Lotje&Co en Cliniclowns. We vertrouwen op uw respect voor deze keuze.

 

  • Ik wil graag meerdere kortingscodes combineren (de lopende actie en een kortingsbon die ik nog had). 

Het is helaas technisch niet mogelijk om per keer meer dan 1 code in te vullen. Het is dus zaak om te overwegen welke nu het meeste voordeel oplevert. Dit geldt voor de algemene kortingsacties en voor kortingsbonnen met een percentage over alle artikelen.

Wanneer u een kadobon wilt inleveren, dan is het een betaalmiddel en in dat geval kan de bon wel met een lopende kortingsactie worden gecombineerd. Dit kan technisch nog steeds niet in een keer, excuses voor het ongemak. U kunt het beste de code van de algemene kortingsactie invullen en dan bij bericht melden dat u een kadobon wilt inleveren en welke code daar bij hoort. Dan brengen wij het bijbehorende tegoed in mindering en zenden u een aangepaste nota.

 

  • Zijn er speciale prijzen voor bedrijven?

U heeft als bedrijf tov een particulier het voordeel dat de genoemde 21 % BTW op de nota voor u aftrekbaar is.

En om grotere bestellingen te belonen mag u bij een totaalbedrag van minimaal 200 euro rekenen op een kwantum-korting van 10 %. U vult dan kortingscode KWANTUM in.  

Let op: er kan maar 1 code tegelijk worden benut. Dit geldt voor alle kortingscodes.

Als u bij uw gegevens de naam van uw bedrijf invult, krijgt u automatisch een BTW-factuur bijgeleverd (digitaal). Dit geldt ook voor Belgische klanten. De factuur dient voldaan te worden inclusief BTW.

Houdt u er ook rekening mee dat de Wet Kopen op Afstand niet voor u geldt als u onder uw bedrijfsnaam bestelt? U heeft hierdoor bijvoorbeeld geen automatisch herroepingsrecht.

 

 

                                           ORDERBEVESTIGING 

 

  • Ik heb nog geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen, wat kan er mis zijn gegaan?

U ontvangt automatisch een orderbevestiging dus als die niet binnen enkele minuten binnen is in uw mailbox dan is de bestelling helaas niet definitief. Let u vooral er op om alle schermen volledig door te lopen en de algemene voorwaarden te accorderen tot u het scherm ziet dat de bevestiging onderweg is. Heeft u die wel gezien maar geen mail dan is het goed mogelijk dat het door u bij persoonsgegevens ingevulde mailadres een typfoutje bevat. In dat geval sturen wij u na overleg een nieuwe orderbevestiging naar het gecorrigeerde mail-adres. 

ps. check eerst nog even de SPAM-box

 

  • Kan ik nog iets toevoegen aan mijn geplaatste bestelling?

Zolang de bestelling nog niet is verzonden, kan er nog wat worden toegevoegd. U kunt gewoon een nieuwe bestelling plaatsen en bij opmerking aangeven dat het moet worden samengevoegd. Wanneer de nieuwe bestelling onder de 5 euro is (minimum bestelbedrag op de website) , kunt u beter even mailen met de toevoeging. U ontvangt dan een nieuwe bevestiging waarin de artikelen van beide bestellingen zijn samengevoegd en betaalt derhalve maar 1 keer verzendkosten. 
Deze kunnen wel op een hoger tarief uitkomen omdat de extra artikelen het gewicht en volume verhogen waardoor het niet meer door de brievenbus past. Eerst meerdere bestellingen plaatsen en daarna onderhandelen welke artikelen u wilt houden, behoort niet tot de mogelijkheden ivm problemen voor de voorraadinformatie, boekhouding en belasting.

 

                                                    NAZORG  

  • Ik heb de bestelde camee en setting ongelijmd ontvangen. Is dit losgegaan tijdens het transport?

Aangezien de settings maar ook een losse camee voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden, worden combinaties alleen op uitdrukkelijk verzoek alvast gelijmd. U kunt dit bij bericht (of later per mail) tijdens het bestellen aangeven. Dan doen we dit graag voor u. 

Ook zijn veel setjes DIY (do it yourself) zodat u naar hartelust kunt combineren en uitproberen. Veel klanten willen nog eigen materiaal toevoegen of gewoonweg liever zelf aan de slag. 

 

  • Mag ik mijn creaties met bij u gekochte materialen verkopen?  Of de artikelen direct doorverkopen?

Jazeker, helemaal prima. Veel succes gewenst met de verkoop! 

Maar let op : het herroepingsrecht is niet van toepassing voor bedrijven en ondernemingen. 

Veel mensen denken dat een inschrijving bij de KVK + de afdracht van BTW aan de belastingdienst de voorwaarden zijn om als bedrijf te worden aangemerkt. Dit is onjuist. De voornoemde criteria maken van een bedrijf een onderneming in de zin van de belastingwet. Maakt of ontwerpt u voor anderen en/of verkoopt u spullen dan kunt u al een bedrijf hebben. Ook als deze activiteiten uitsluitend via Facebook, Marktplaats enz plaatsvinden !  

                                                OVERIGE 

 

  • Kun je me even de naam van je groothandels geven ?

Ruilen voor uw pincode?   

 

 

                                                              Copyright

Het is verboden om zonder toestemming foto's, afbeeldingen en teksten over te nemen.

 

Aanbieding

Gastenboek

  • 14-10-2017 - Hallo lieve marjo

    Ik heb vandaag de spulletjes ontvangen.
    Bedankt voor...  lees meer
  • 25-09-2017 - Zaterdag mijn bestelling binnen gekregen wat een leuk verwenpakketje!. Superblij...  lees meer
  • 21-09-2017 - Gisteren mijn bestelling ontvangen. Mooi verpakt en mooie materialen, ben...  lees meer
Plaats een bericht

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden
© 2011 - 2017 Het Witte Luik | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies. Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.